Často opomíjené SEO faktory


SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače je základ každé dobře fungující webové stránky – a je vcelku jedno, zda se jedná o klasický web, nebo internetový obchod. Zkrátka, SEO je základem pro organickou návštěvnost webových stránek a dělá-li se dobře, uceleně a dlouhodobě, může přinést obrovské výsledky – včetně vysokých peněžních zisků.

Nicméně kromě těch základních a nejznámějších faktorů, jako jsou tvorba zpětných odkazů, in-page faktory a autorita domény, je tu celá řada dalších, na které nesmíte zapomínat!

notebook na stole

Jedním z často opomíjených faktorů je práce s klíčovými slovy. Pokud tomu, jak fungují, máte porozumět, je zapotřebí vědět, co to vlastně jsou klíčová slova. Klíčová slova jsou slova, nebo slovní spojení, které uživatelé internetu používají k vyhledání informací. Zjednodušeně řečeno, jedná se o slovní spojení, které uživatel nejčastěji napíše do vyhledávače. Pod těmito pojmy pak očekává, že dostane odpověď na své otázky. Je tedy vhodné do každého článku umisťovat klíčová slova tak, aby co nejvíce odpovídala nejčastěji hledaným výrazům. V ideálním případě jsou tyto klíčová slova navíc opatřeny odkazy na podobné články.

počítač na stole

Na to, zda bude váš článek zobrazován dalším uživatelům má vliv i to, kolik času předešlí návštěvníci strávili na vašem webu. Čím delší je tento časový úsek, tím více se vyhledávače domnívají, že se jedná o kvalitní text, který by si mělo přečíst více lidí.

Dalším důležitým faktorem je uživatelská přívětivost, to zda je web validní a responzivní. Obzvláště Google těmto faktorům přikládá vysokou hodnotu. Pokud tedy nejste expertem na uživatelkou přívětivost a použitelnost webu, jistě se vyplatí tuto problematiku prokonzultovat s odborníkem. Kromě vyššího skóre pro vyhledávače, vám to přinese i vyšší spokojenost vašich návštěvníků – a tím i vyšší finanční tržby.